Sunday, November 2, 2008

نبراسكا كمان وكمان

لغاية قبل معاد الطيارة بساعتين كنت في مكتب المونتاج بخلص تجربة جديده ليها علاقه بالتدوين والإنترنت في مصر
وكنت فعلاً بقالي اكتر من تلات ايام ممبانمش في اليوم اكتر من ساعتين .... يوم السفر كنتمعتمد اني هعرف انام في الطيارة وحيث ان الرحلة طويلة ..فهضيع الوقت بالنوم العميق
وصلت المطار الساعه تلاته ونص .. قبل معاد الطيارة بساعتين .. ولاني " شنتل " زي ما ميرال قالت فاستنيت ميرال حوالي عشر دقايق بره المطار ودخلنا سوا

المهم زي ما ميرال حكت الطيارة كانت محجوزه كلها .. وقالولنا ان فيه اوفر .. ان اننا ناخد طيارة تانية ويدفعوا تعويض " فارغ " .. مكنش قدامنا خيارات تانية ..

hglهم بقي ان الحوار ده كله حصل في تريمنال تو .. والمكان هناك رخم اوي عامل زي .. مش عارف عامل زي ايه .. بس هو وحش يعني
المهم الطيارة التانية بقي كانت في ترمنال وان
هناك روحت عشان افطر .. ملقتش غير ماكدوندلدز .. دخلت سئلت اللي شغالين فيه .. مفيش هارديز هنا ولا كوك دور .. قالولي وهما بيضحكوا مفيش غير احنا .. قولتلهم طب انا مش بحب ماك .. بس هاكل منه عشان مضطر بس :(

-
اول ما وصلنا امسرتدام .. درحه الحرارة كانت حوالي سته مئوية .. يعني كنا متلجين .
ولما وصلت شيكاجو الامور مشيت لطيفه .. لغاية الفحص الامني قبل طيارة نبراسكا ..
طبعا وكالعاده وربنا ما يقطعلنا عاده .. اخترت للفحص المتمحص المسمي .. بالاديشنال اسكانينج !
ومحسوبكم بقي متعود .. اول ما دخلت .. ولقيتهم هيخلوني ايشنال اسكانيننج .. قولتلهم بالانجلبيزي .. ايه ده انا اخترت للايدشنال .. واو .. انا بحبه اوي .. كنت هتشائم لو كنت عديد من غيره ..
يلا بسرعه .. بقي عشان عندي طيارة تانية
--
المهم بعد عناء الرحلة الطويلة .. وصبلنا عشان نلاقي شنطنا ضايعه .. ووصلتلنا بعديها
باكتر من يوم !
-
امبارح باليل وعلي محطة الام اس ان بس سي
كان جون ماكين وساره بالين موجودين لايف ... في شو اللي فهمتوا منه انه للتهريج اكتر ..
ساره وماكين قالوا ايفهات كتير اوي ... سئلت نفسي ياتري ال" الجوكس رايتر " ده واخد اد ايه ؟
والترانير اللي ممرنهم علشان يقولوا الايفيه صح .. واخد اد ايه ؟
اصلا الجوز دمهم يلطش .. فاكيد خدوا منه وقت كتير اوي
--
غالبا هترحك بعد دقايق وهروح علي ولاية " ايوه " .. وهنقابل هناك ناس كتير من مكاتب المرشحين
لو اللاب توب مستعبطش معايا .. لانه من ساعة ما جيت وهو عايش في دور الاهبل طحن .. لدرجة اني حاولت اشتري امبارح نخسه فيستاا واريح دماغي .. ارخص نسخه لقيتها99 دولار المهم .. لو اللاب توب طلع جدا هحاول اكتب التطورات والابداتس !

3 comments:

Anonymous said...

صدقني انت اللى دمك يلطش حتى بالنسبة لولاد بلدك

Wael Abbas said...

an egyptian
كس اختك

Ghafari said...

حمدا لله على سلامتك يا محمود..

شكلك مرهق جدا بعد ما موصلت.. وانت بتتفرج على الشو بتاع ماكين وساره بالين ده، مخدش بالك انها تينا فاي بتقلد ساره بالين مع جون ماكين LOL